جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • رزروجدید
  • دوره
    • دسته بندی ها
      • اسپانیایی
      • عربی
      • انگلیسی
      • آلمانی
      • چینی
      • ترکی
    • دوره رایگان
    • دوره با تخفیف
    • محصول متغیر
    • طرح های نمایش دوره
      • طرح شماره یک
      • طرح شماره دو
      • طرح شماره سه
      • طرح شماره چهار
      • طرح شماره پنج
  • آکادمی
    • محتوای آموزشی
    • رادیو
    • تلوزیون
  • مکمل
    • اسپات پلیر
    • تعیین سطح
    • زبان کویز
    • زبان ایبوکس
    • تیچر پلاس
    • یاهو فایل
  • درباره ما
  • تماس
فرصت ثبت نام دوره های آکادمی زبان کلاس
فرصت بینظیر ثبت نام در دوره های غیرحضوری با 38% تخفیف!
ساعت
دقیقه
ثانیه
مشاهده دوره های آموزشی
زبان کلاس _ آکادمی زبان علیرضا امیری
ورود
[suncode_otp_login_form]
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
[suncode_otp_registration_form]
  • 09388462393
  • zabanclass2016@gmail.com
  • زبان کویز
  • زبان ایبوکس
زبان کلاس _ آکادمی زبان علیرضا امیری
  • خانه
  • رزروجدید
  • دوره
    • دسته بندی ها
      • اسپانیایی
      • عربی
      • انگلیسی
      • آلمانی
      • چینی
      • ترکی
    • دوره رایگان
    • دوره با تخفیف
    • محصول متغیر
    • طرح های نمایش دوره
      • طرح شماره یک
      • طرح شماره دو
      • طرح شماره سه
      • طرح شماره چهار
      • طرح شماره پنج
  • آکادمی
    • محتوای آموزشی
    • رادیو
    • تلوزیون
  • مکمل
    • اسپات پلیر
    • تعیین سطح
    • زبان کویز
    • زبان ایبوکس
    • تیچر پلاس
    • یاهو فایل
  • درباره ما
  • تماس
شروع کنید
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

زبان کلاس _ آکادمی زبان علیرضا امیری > وبلاگ > آزمون های انگلیسی > عبارات مفید ویژه نگارش آیلتس و تافل

عبارات مفید ویژه نگارش آیلتس و تافل

15 خرداد 1400
ارسال شده توسط علیرضا امیری
آزمون های انگلیسی، آیلتس

This list is not exhaustive, but has been designed to give students the basic phrases that they can use to structure their essays coherently. Do not overuse these phrases, and make sure that your essays have plenty of interesting and relevant content.

Section 1: General Essay Phrases

A. Introductory remarks.

It is generally agreed today that…
In approaching this issue, one should…
Nowadays, it is scarcely possible to…
The business world offers us numerous examples of…

B. Developing the argument

The first aspect to point out is that…
Let us start by considering the facts.

C. The other side of the argument

It would also be interesting to see…
One should, nevertheless, consider the problem from another angle.
Equally relevant to the issue are the questions of…

D. Balancing views

One should always remember that…
One should, however, not forget that…
We could perhaps go further and ask ourselves whether…

E. Conclusion

The arguments we have presented… suggest that…/ prove that…/ would indicate that…
From these arguments one must…/ could…/ might… conclude that…
All of this points to the conclusion that…

F. Ordering elements

Firstly,…/ Secondly,…/ Finally,… (note the comma after all these introductory words.)
If on the one hand it can be said that… the same is not true for…
The first argument suggests that… whilst the second suggests that…

G. Adding elements

Furthermore, one should not forget that…
In addition to…
Moreover…

H. Accepting other points of view

Nevertheless, one should accept that…
However, we also agree that…

I. Personal opinion

We personally believe that…
Our own point of view is that…

J. Others’ opinions

Experts…
… believe that
… say that
… suggest that
… are convinced that
… point out that
… emphasis that
According to some experts…

K. Introducing examples

Take for example…
To illustrate this point one need only refer to…

L. Introducing facts

It is… true that…/ clear that…/ noticeable that…
One should note here that…
M. Saying what you think is true
This leads us to believe that…
It is very possible that…
In view of these facts, it is quite likely that…

N. Certainty

Doubtless,…
One cannot deny that…
It is (very) clear from these observations that…

O. Doubt

All the same, it is possible that…
It is difficult to believe that…

P. Accepting other points to certain degree

The decision was a good one. Nonetheless,…
One can agree up to a certain point with…
Certainly,… However,…
It cannot be denied that…

Q. Emphasizing particular points

The last example highlights that fact that…
Not only… but also…
We would even go so far as to say that…

R. Moderating, agreeing, disagreeing

By and large…
Perhaps we should also point out the fact that…
It would be unfair not to mention that fact that…
One must admit that…
We cannot ignore the fact that…
One cannot possibly accept the fact that…

S. Consequences

From these facts, one may conclude that…
That is why, in our opinion, …
Which seems to confirm the idea that…
Thus,…/ Therefore,…

T. Comparison

Some experts suggest…, whereas others…
Compared to…
On the one hand there is the firm belief that… On the other hand, many people are convinced that…

Section 2: Phrases For Balanced Arguments

INTRODUCTION

It is often said that…
It is undeniable that…
It is a well-known fact that…
For the great majority of people…
We live in a world in which…
A number of key issues arise from the statement. For one…
One of the most striking features of this problem is…
First of all, let us try to understand…
The public in general tend to believe that…

THESIS

The first thing that needs to be said is…
One argument in support of…
We must distinguish carefully between…
The second reason for…
An important aspect of the problem is…
It is worth stating at this point that…

ANTITHESIS

On the other hand, we can observe that…
The other side of the coin is, however, that…
Another way of looking at this question is to…

SYNTHESIS

The fact of the matter is surely that…
The truth of the matter is simply that…
On balance, we can safely say that…
On reflection, it seems more accurate to say that…
If one weighs the pros and the cons of the case, one soon realises that…
In the final analysis…

CONCLUSION

What conclusions can be drawn from all this?
The most satisfactory conclusion that we can come to is…
To sum up… we are convinced that…/ …we believe that…/ …we have to accept that…

Final Notes

1. Overuse of “very.”

Be careful not to overuse the word “very.” You may be penalised for exaggerating a point in your
essay, so use this word sparingly to qualify another adjective or adverb.

2. The word “thing”

A lot of confusion arises, and a lot of bad style arises, from the way students use the word “thing.”
Avoid this word as much as possible and replace it as often as possible with the name of whatever you are referring to.

Examples:

x One thing that needs to be said…
-> One point that needs to be made…
x Many things can be said against trade unions.
-> One can criticise trade unions for the fact that…

3. Style and grammar

a. “And…”… “But…”

Avoid starting a sentence with “And’ or “But.” Although there are instances where one might do so, it
is generally not such a good idea.

b. “-ing”

Avoid starting a sentence with an “-ing” form. Although there are instances where this is possible, most students get these structures wrong, so unless you are absolutely certain about what you are doing, keep to more standard structures.

c. Commas, and “that”

Typically German phrases that contain a “…, dass” do NOT contain commas in English.

Examples:

DE: Es ist klar, dass… (with comma)
GB: It is clear that… (No comma)
DE: Man muss auch zugeben, dass…
GB: One has to admit that…

برچسب ها: آزمون گرامر انلاینآموزش آنلاین IELTSآموزش مجازی زبان انگلیسی در شاهین شهرآموزشگاه آنلاین در شاهین شهرآنلاین آیلتسآیلتس اکادمیکآیلتس جنرالاینترچنج ویرایش پنجمبرگزاری دوره آمادگی آیلتس آنلاینبرگزاری دوره آنلاین آیلتسبهترین آموزشگاه زبان انگلیسیبهترین سایت یادگیری زبانبهترین مدرس انگلیسی در شاهین شهربهترین مدرس خصوصیبهترین مدرس زبان در شاهین شهربهترین مدرس کنکور در شاهین شهربهترین مدرس مجازی انگلیسیبهترین معلم خصوصیبهترین معلم خصوصی زبان در شاهین شهرتدریس آنلاینتدریس خصوصی آمادگی آزمون CELPIPتدریس خصوصی آیلتستدریس خصوصی زبان انگلیسیتدریس زبان انگلیسی در شاهین شهرتدریس مجازیتدریس نکات آیلتستسک 1تسک 2تکنیک های آزمون آیلتسدانلود رایگاندانلود کتابدوره آنلاین آیلتسدوره های آنلاین آیلتسدوره های نیمه خصوصی آیلتسزبان کویزساختار های استاندارد آزمون آیلتسعبارت کاربردی آزمون ایلتسعلیرضا امیری مدرس زبان انگلیسیکتاب آموزشگاهی آموزش مجازی زبان انگلیسی در شاهین شهرکلاس آنلاین آیلتسکلاس نیمه خصوصی آیلتسمدرس کنکور در شاهین شهرمدرن ترین آموزشگاه زبان انگلیسیمرکز آزمون آنلاینمعصومه نعمتی مدرس زبان انگلیسینکات مهم تسک دونکات مهم نگارش تسک یک
درباره علیرضا امیری

علیرضا امیری دارای مدرک کارشناسی مترجمی رسمی زبان انگلیسی مدرک آیلتس 8.5 جنرال سال 94 مدرس و مترجم زبان انگلیسی از سال 1394

نوشته‌های بیشتر از علیرضا امیری
بعدی پادکست سطح Elementary - شماره 1

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آزمون های انگلیسی
  • آموزش
  • آنلاین
  • آیلتس
  • پادکست
  • سطح Advanced
  • سطح Elementary
  • سطح Intermediate
  • سطح Upper-Intermediate
  • عکاسی
  • مقاله
  • واژگان و اصلاحات
آخرین دیدگاه‌ها
  • سام امیری در پادکست سطح Advanced – شماره 1
  • رها موحد در دوره آموزش تصویری واژگان پایه – ترم یک
  • رها موحد در پادکست سطح Advanced – شماره 1
  • پال در بررسی 10 مدل سوال آزمون آیلتس
  • استاد امیری در پادکست سطح Advanced – شماره 1

آکادمی زبان کلاس، جهت سهولت استفاده از دوره های آموزشی و کلاسهای آنلاین مهیا و در دسترس همگان قرار گرفته است.

  • اصفهان، شاهین شهر، خانه کارگر
  • 09388462393
دسترسی سریع
  • جدیدترین دوره ها
  • چشم انداز
  • به ما بپیوندید
  • منشور اخلافی
  • لیست قیمت ها
خدمات
  • درباره ما
  • رویدادهای آتی
  • وبلاگ و اخبار
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
دوره ها
  • درباره ما
  • رویدادهای آتی
  • وبلاگ و اخبار
  • سوالات متداول
  • تماس با ما
نماد اعتماد الکترونیک

© 1403. آکادمی زبان کلاس (علیرضا امیری). طراحی شده توسط  تیچرپلاس

ویژگی های آموزشگاه ما

  • آموزش آنلاین در سراسر ایران
  • محیطی امن و آرام
  • آموزش مجازی
  • اساتید مجرب
  • مشاوره تا کسب درآمد
  • تضمین کیفیت
  • جلسات انتقال تجربه زبان آموزان قبلی
مشاهده دوره ها
عضویت در سایت